کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

شیشه بالکن ، کابین دوش ، جداکننده حمام ، جام ویترین فروشگاهی
کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

شیشه بالکن ، کابین دوش ، جداکننده حمام ، جام ویترین فروشگاهی

نحوه نصب کابین دوش

مساحت موجود برای نصب و جاگذاری کابین دوش حائز اهمیت بوده و تاثیر زیادی در انتخاب کابین دوش و نصب آن دارد. در برخی سرویس های بهداشتی کابین دوش فقط به عنوان فضای حمام مطرح است و همین موضوع نصب را مهم تلقی می کند تا بتواند همه نیازهای شما را تامین کند. برای فضاهای کوچک به کارگیری کابین های دوش با وانی گرد به اندازه یک چهارم دایره مفید است و برای فضاهای نسبتا بزرگ استفاده از انواع کابین های مربع یا مستطیل شکل کارایی خوبی دارد. درهای کابین دوش بنا به انتخاب شما می تواند کشویی یا تاشو باشد. بهره گیری از درهای لولایی زمانی که فضای کافی برای باز شدن آن وجود داشته باشد توصیه می شود.

نکاتی برای نصب کابین دوش در فضای خانه شما

برای حمام های مربع شکل با وجود یک درب وسط دیوار بهتر است کابین دوش در کنج حمام تعبیه و نصب شود. هم چنین قرار گیری کابین در امتداد دیوار سمت راست یا سمت چپ ورودی نیز توصیه می شود. در صورت مربع بودن حمام، کابین دوش در روبه روی درب ورودی یا درجهت مورب آن نصب می شود. برای حمام هایی که به شکل مستطیل هستند کابین دوش در طول دورترین دیوار و کنجی از درب ورودی نصب می گردد. هنگامی که در ورودی در وسط دیوار تعبیه شده است باید به فکر جاگذاری مناسب کابین دوش در فضا بود.یکی از مزایای کابین دوش برای استفاده در فضاهای کوچک است که محیطی بهداشتی و منظم را برای کاربران ایجاد می کند.

آماده سازی فضا برای نصب کابین دوش

-کف حمام قبل از نصب باید آماده سازی و صاف گردد.
-کف حمام باید ضد آب باشد و قبل از نصب برای جلوگیری از مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

مراحل و ابزار نصب کابین دوش

هر شیشه حمامی که به صورت پیش ساخته تولید می شود دارای راهنمای نصب بوده و باید طبق آن راهنما اقدام به نصب کابین دوش نمود. بیشتر پانل های شیشه حمام توسط پیچ و مهره ثابت و نصب می گردند و در صورت عدم اطمینان می توان از سایر اتصالات نیز استفاده کرد. از جمله ابزار ضروری برای نصب کابین دوش شامل اتصالات لوله مناسب، ابزار پیچ گوشتی و مته، دارا بودن بک چاقوی تیز، اتصالات، لوله ها، شلنگ و لوله و سیفون تخلیه آب به فاضلاب، نوار اندازه گیری و نشانگر، درزگیر و چسب با توجه به نوع شیشه است.

جعبه ابزار حمام

با توجه به نوع مدل کابین دوش این جعبه می تواند در کنار دوش و یا قسمت بالا و پایین آن نصب شود. بهتر از از پایه ها شروع به نصب کنید. در زمان نصب کف ، بین وان و دیوار شکاف هایی شکل می گیرد که با چسب سیلیکونی این درز و شکاف ها پر می شوند.

سقف کابین دوش

اندازه فاصله بین سقف کابین دوش و سقف اتاق نباید کمتر از ۲۵ سانتی متر باشد.

تجهیزات جانبی

بعد از نصب کردن پانل های می توان آویز و دستگیره ای را برای حوله و لباس به کابین دوش اضافه کرد. از اتصال و نصب این تجهیزات به کابین دوش اطمینان کامل داشته باشید. با نصب مناسب می توان فضایی منظم و در عین حال کاملا بهداشتی را ایجاد نمود.

مرحله پایانی نصب کابین دوش

پس از پایان مونتاژ کابین دوش شیشه حمام باید تمام درزهای بین وان شیشه حمام و دیوار به وسیله سیلیکون پر شود.اگر در زمان تست و آب پاشی با نفوذ آب مواجه شدید، کار عایق گیری و درزبندی را بر روی آن قسمت ها دوباره تکرار کنید.

عیب یابی در اجزای کابین دوش

فریم آلومینیومی

یک درب کشویی از ۳ الی ۲ قسمت شکل می گیرد که توسط آن ها باز و بسته می گردد. زنگ زدگی ریل های در های کشویی مانع بسته شدن آن می شوند. در دوره استفاده لولاها شل و در نهایت خم می شوند و باید تعویض گردد.

کابین دوش بدون فریم

این نوع از کابین دوش برای نگهداری بخار بسیار کارا هستند. به کارگیری لولای نامناسب موجب بسته نشدن در گشته و امکان نفوذ آب و بخار به بیرون را فراهم می سازد. با کمک درزگیرها و آب بند ها این مشکلات را حل کرده و تمامی لولاها را به طور دقیق و منظم مورد بررسی قرار دهید.

جهت مشاوره فنی با تیم آریان جام می توانید تماس حاصل فرمایید.

منبع مطلب : وبسایت آریان جام

نحوه نصب بالکن شیشه ای

اطلاعات فنی بالکن شیشه ای

شیشه بالکن سیستمی برای پوشش تراس است. با استفاده از شیشه بالکن می توان در چهار فصل سال از محیط نیمه باز خانه خود لذت کافی را برد. فرقی نمی کند چله زمستان باشد یا گرمای تابستان، با نشستن در فضایی دلخواه از محیط پیرامون خود لذتبخش خواهد بود. ساختار بالکن شیشه ای به گونه ای است که پروفیل های آلومینیومی افقی بر روی کف، سقف و پروفیل های عمودی در دو طرف آن تعبیه شده اند. ضخامت پانل های شیشه های سکوریت نشکن به کار رفته شده ۸ میلی متر بوده و داخل پروفیل بازا (شیشه گیر) مونتاژ می شوند. پس از مونتاژ نیز داخل پروفیل های افقی قرار می گیرند. اولین پانل شیشه ای به کار رفته به وسیله ریسمان یا زنجیر که به قفل های بالا و پایین وصل است کشیده می شود و در باز می شود. سایر پانل های شیشه ای نیز داخل ریل به سمت پانلِ در حرکت می کند و از طرف خروجی در روی ریل باز می شود، این روند برای تمامی پانل ها صورت می گیرد تا سیستم به طور کلی باز شود. قطعه آلومینیومی بالکن شیشه ای نیز با رنگ پودری پلی استر یا پوشش آنادایز کاور می شود و بر اساس سفارش مشتری رنگ مورد نظر استفاده می گردد.

نحوه نصب و اجرای بالکن شیشه ای

نصابان ابتدا با شما تماس می گیرند و تاریخ و ساعت دقیق نصب را هماهنگ می شوند. قبل از اینکه اقدام به نصب کنید باید توجه داشته باشید فضای کافی برای حرکت و نصب در تراس وجود داشته باشد. به طور کلی نصب و راه اندازی شیشه بالکن فقط یک روز طول می کشد مگر این که شرایط سخت و پیچیده ای داشته باشد. در حین نصب بالکن شیشه ای هیچ گونه تخریبی در نما و خود ساختمان صورت نمی گیرد و همگی مراحل به صورت روکار انجام می شود. پس از راه اندازی نصابان آریان جام به شما طرز استفاده از شیشه بالکن را نیز یاد می دهند.

برخی از سوال های رایج در زمینه نصب بالکن شیشه ای

-چگونه رنگ مناسب برای بالکن شیشه ای انتخاب  می شود؟

مشتریان آریان جام می توانند سیستم های شیشه بالکن یا کابین دوش خود را از میان رنگهای متنوع پیشنهادی انتخاب کنند. در شیشه بالکن سری گلد، شما می توانید 5 رنگ (سفید، نقره ای، شامپاینی، طلایی و طرح چوب) را برای پروفیل هایتان انتخاب نمایید. همچنین در پروژه های بزرگ، امکان ارائه هر رنگ مورد درخواست مشتری برای آریان جام مقدور است.

همچنین مشتریان آریان جام می توانند رنگ شیشه خود را نیز انتخاب نمایند. معمولا رنگ های سفید (شفاف)، برنزی، دودی، سبز، آبی و رفلکس موجود بوده و قابل ارائه است.

یراق آلات مصرفی آریان جام نیز در سیستم شیشه بالکن گلد، نقره ای(طوسی)، و در شیشه بالکن کلاسیک ، مشکی می باشد.

-نحوه حفاظت شیشه بالکن در برابر باد وباران تا چه میزان است؟

این سیستم در شرایط نامساعد جوی محافظ خوبی برای محیط شما محسوب می شود و به اندازه کافی از آسیب های وارده جلوگیری می کند. در صورت بهره گیری از درزگیرهای آلومینیومی، سیستم شیشه بالکن شما بالای 90 درصد عایق صوتی و بالای 80 درصد عایق حرارتی میشوند.

-امکان بسته شدن شکاف های بین پانل ها  هست؟

با استفاده از درزگیرهای پلاستیکی و یا آلومینیومی مخصوص می توان بین دو شیشه را پوشاند و از نفوذ آب و سایر  شرایط جوی در امان ماند.

 

-مقاومت حرارتی شیشه بالکن تا چه میزان است؟

با توجه به اینکه  از فریم های آلومینیومی و شیشه های سکوریت در ساخت این سیستم استفاده شده است هر دو دارای جنسی سرد هستند به خاطر همین نیز هیچ وقت دمای بیرون  و داخل یکسان نخواهد بود.

-تا چه میزان عایق صوت است؟

به طور میانگین میزان صوت ناشی از شلوغی  خیابان را حدود ۱۲/۸ دسی بل کاهش می دهد.

مزایا ویژگی های تراس شیشه ای

 بالکن شیشه ای برای هر بالکنی در هر شکلی قابلیت اجرا دارد. سیستم شیشه بالکن می تواند برای بسیاری از شکل های هندسی گرد، سهمی، زاویه دار و… اجرا شود. شیشه بالکن ها عایق 90 درصدی صوت و 80 درصدی حرارت هستند.

انواع شیشه بالکن

 _بالکن شیشه ای متحرک بدون فریم

بدون فریم (قاب) بودن این دسته از شیشه بالکن ها به شما امکان تماشای کامل و بهتر منظره روبه رویتان را می دهد. در این نوع از پروفیل های عمودی و افقی که محدود کننده دید هستند استفاده نشده است. ضخامت شیشه های سکوریت به کار رفته ۸_۱۰ میلی متر متناسب با هر لنگه است. لنگه ها به طور جدا و مستقل حرکت می کنند. امکان جمع کردن تمامی لنگه ها در یک یا دو طرف بنا به نیاز شما نیز وجود دارد.

-پارتیشن متحرک شیشه ای با قاب آلومینیومی

این نوع نیز از سیستم های بالکن شیشه ای بسیار محبو ب و پر کار برد است. این نوع دارای قاب آلومینیومی است و امکان جمع شدن در یک طرف یا طرفین را به کاربران می دهد. این بالکن شیشه ای به صورت ثابت همانند پنجره ای با امنیت بالا کاربرد دارد و نور خورشید را نیز به داخل منتقل کرده و عایق صوتی، حرارتی، سرما، گرما است.

منبع مطلب : وبسایت آریان جام