کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

شیشه بالکن ، کابین دوش ، جداکننده حمام ، جام ویترین فروشگاهی
کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

شیشه بالکن ، کابین دوش ، جداکننده حمام ، جام ویترین فروشگاهی

مزایای کابین دوش

انواع دوش کابین و مزایای کابین دوش

چرا کابین دوش؟

اگر پاسخ شما به هر یک از سوالات زیر «بله» است، پیشنهاد می‏کنیم حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  • آیا به نظرتان فضای حمام خانه‏ ی شما قدیمی شده ولی بودجه و وقت کافی برای بازسازی آن ندارید؟
  • آیا از شکل و شمایل و دکور حمام خود خسته شده‏ اید و نیاز به ایجاد تنوعی اساسی در آن، با حداقل هزینه در حداقل زمان و ممکن دارید؟
  • آیا در و دیوار حمام تان به فواصل زمانی کوتاه رسوب و جرم می‏گیرد و از نظافت زود به زود آن خسته شده‏ اید؟
  • آیا مجزا نبودن حمام از سرویس بهداشتی در منزلتان شما را دچار مشکلاتی کرده است؟
  • آیا دوست دارید هر از گاهی از لذت جت‏های ماساژور جکوزی برای آرامش در خانه‏ ی خودتان بهره ببرید ولی امکان داشتن جکوزی در منزل را ندارید؟
  • آیا جزء علاقمندان به شناخت محصولات مدرن و جدید مرتبط با معماری و ساخت و هستید؟

اگر جزء آن دسته از خوانندگان محترمی هستید که حداقل به یکی از سوالات مطرح شده در بالا پاسخ مثبت داده‏ اید خوب است با محصولی به نام «کابین‏ دوش» که گاهی «دوردوشی» نیز نامیده می‏شود بیشتر آشنا شوید.

کابین‏ دوش در یک تعریف ساده، اتاقک و فضایی شیشه ‏ای یا طلقی است که دوش حمام را محصور نموده و آن را از بقیه‏ ی فضای حمام یا سرویس بهداشتی مجزا می‏کند. ضمن این که قابلیت افزودن امکاناتی همچون سکوی استراحت، جت‏های ماساژور، زیردوشی یا وان، ماساژور پا، دوش سقفی و دستی، سیستم روشنایی، و … را نیز داراست.

انوع دوش کابین

  1. دوش کابین تولیدشده در کارخانه(کابین دوش حاضری):

این کابین‏ دوش‏ ها که تنها نیاز به خریداری و سپس نصب توسط نصاب دارند، یکی از محصولات کارخانجاتی هستند که تجهیزاتی مانند وان، سونا، جکوزی و…  را تولید می‏کنند. این کارخانجات می‏توانند کابین‏ دوش‏ها را در انواع و رد‏ه‏ های مختلفی، از ساده تا بسیار پیشرفته و به اصطلاح فول‏ آپشن و حتی سفارشی، تولید و به بازار عرضه کنند.

کارخانجات برای تولید کابین‏ دوش آماده از مواد و متریال‏ هایی با کیفیت‏ های متفاوت استفاده می‏ کنند که بالطبع با قیمت آن‏ها نسبت مستقیم دارد.

در یک دسته‏ بندی خیلی کلی، می‏توان برای نوع بدنه‏ ی کابین‏ دوش‏ه ای کارخانه ‏ای، دو نوع شیشه‏ ای و طلقی را نام برد. اما از لحاظ ابعاد، اشکال و امکانات (آپشن ‏ها)، تنوع گسترده و زیادی دارند. مثلا علاوه بر ابعاد و ارتفاع‏های مختلفی که دارند، به اشکال گوناگونی مانند گرد، سه‏ گوش، مستطیلی، و… در بازار به چشم می‏خورند. به جهت امکانات موجود نیز بعضی به ساده ترین شکل ممکن فقط یک دوش دارند و بقیه با درجات مختلف پیشرفته ‏تر هستند. همان طور که در مقدمه نیز گفتیم، دوش‏ های دستی و سقفی و چندحالته، جکوزی و جت‏های ماساژور، ماساژور پا،‌ سیستم تهویه ‏ی هوا، سیستم‏های روشنایی و نورپردازی، سیستم‏های صوتی و تصویری، و… آپشن‏هایی هستند که انواع پیشرفته ‏تر کابین ‏دوش از آن‏ها برخوردار هستند.

  1. دور دوشی (کابین دوش سفارشی بدون تجهیزات داخلی) :

شاید بتوان گفت که این نوع از کابین‏ دوش زمانی به کار می ‏آید که بیشتر مسئله ‏ی مقرون به صرفه بودن مد نظر خریدار باشد و یا برای نصب کابین‏ دوش‏های کارخانه ‏ای با محدودیت‏ هایی مثل کمبود و یا نامناسب بودن فضا مواجه باشیم که این خود از مزایای کابین ‏دوش‏ های سفارشی یا دور دوشی ها به شمار می‏آید، زیرا اگر کابین ‏دوش‏ های سفارشی به بازار نمی ‏آمدند بسیاری از منازل که قابلیت نصب کابین ‏دوش کارخانه ‏ای را ندارند و یا حتی خانواده‏ هایی که خرید نوع کارخانه‏ای برایشان مقرون به صرفه نیست، از مزایای استفاده از کابین ‏دوش محروم می‏ ماندند.

دور دوشی آریان جام

این نوع از کابین‏ دوش نیز مانند کابین‏ دوش‏ های کارخانه‏ای به لحاظ ابعاد و اشکال و مواد و متریال متنوع بوده و با کیفیت‏های مختلفی تولید می ‏شوند اما به نسبت نوع تولیدشده در کارخانه، قابلیت دارا بودن امکانات جانبی دیگر را کمتر دارند.

کابین‏ دوش‏ های شیشه سکوریتی و یا طلقی ریلی، لولایی، فریم‏لس (بدون فریم) را می‏توان نمونه ‏هایی از کابین ‏دوش‏ های سفارشی (دور دوشی) به شمار آورد. به عنوان مثال کابین ‏دوش‏ های فریم لس حتی کف حمام و بدون زیردوشی نیز قابل نصب هستند.

مزایای کابین دوش (دور دوشی)

  • مجزا کردن دوش از سایر قسمت‏های سرویس بهداشتی؛
  • فراهم آمدن محیطی به مراتب بهداشتی و تمیزتر در حمام از طریق ممانعت و کاهش ایجاد رسوب و جرم و در نتیجه کاهش آلودگی در سرویس بهداشتی؛
  • به تعویق افتادن فرسودگی کف، در و دیوار و شیرآلات سرویس بهداشتی از طریق کاهش ایجاد رسوب و جرم؛
  • زیباسازی و ایجاد تنوع در محیط سرویس بهداشتی؛
  • کاهش و بهینه‏ سازی مصرف انرژی در فصول سرد؛
  • ایجاد محیطی لذت‏بخش و آرام هنگام استحمام؛
  • بهینه‏ سازی فضا در منازل با متراژ پایین؛

منبع مطلب : مزایای کابین دوش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد