کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

شیشه بالکن ، کابین دوش ، جداکننده حمام ، جام ویترین فروشگاهی
کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

شیشه بالکن ، کابین دوش ، جداکننده حمام ، جام ویترین فروشگاهی

شیشه بالکن چیست؟

شیشه بالکن چیست؟

امروزه برای بهره گیری بهتر از فضای بالکن های اماکن مسکونی، اداری ویا تجاری، می بایست با ایده جدید بالکن شیشه ای یا شیشه بالکن آشنا شوید. با استفاده از این سیستم، قسمت بازِ بالکن ها به صورت متحرک محصور شده و امکان لذت بردن از مناظر زیبا و چشم انداز های خاص، بدون آزار دیدن از هوای سرد یا گرم یا دیگر مشکلات محیطی، فراهم میشود. اما این سیستم، برای اینکه بتواند بیشترین دید از طبیعت پیرامون را حفظ و عرضه کند از کمترین میزان حفاظ یا چهار چوب برخوردار است و در طراحی و اجرای آن بیشترین سطح از شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. تا حس محصور بودن را کمتر القا کند.

 

از آن گذشته این تکنولوژی علاوه بر محصور نمودن بالکن ها، در فضاهای دیگری مانند فضاهای اداری، گلخانه ها، حاشیه استخر ها و مکانهایی از این قبیل نیز استفاده می شود.

بنا بر مطالب فوق، متوجه خواهید بود که ایمنی این دیواره های شیشه ای بدون چهار چوب و متحرک، پایین و رفت و آمد مداوم انسان ، حول و حوش این سازه ها، خالی از خطر نخواهد بود. پس چه باید کرد؟

راه حل، در استفاده از شیشه هایی مقاوم تر و ایمن تر از شیشه های عادی است. شیشه هایی که اصطلاحا شیشه سکوریت نامیده می شوند.

شیشه سکوریت چیست؟

این شیشه در اصل همان جنس شیشه های معمول را دارد. امادر کار گاه های مخصوص، فرآیندی بر روی آن انجام می گیرد که پس از آن این شیشه، سکوریت یا نشکن نامیده می شود.

این فرآیند بدین گونه است:

در کار گاه، ابتدا جام های شیشه را در اندازه های مورد نظر با دستگاه های تمام اتوماتیک و یا دستی برش می زنند. سپس بر این شیشه های برش خورده عملیاتی بنام دیاموند انجام می گیرد که بعد از آن، این جام ها از قسمت لبه ها بر روی غلطک های مخصوص کوره قرار گرفته و بصورت افقی، وارد کوره می شوند و تا دمای ۷۰۰ درجه سانتی گراد حرارت می بیند. این دما به اصطلاح دمای نرم شدن شیشه است. پس از اینکه تمام شیشه به دمای مورد نظر رسید، بلافاصله به وسیله دستگاه مخصوص از دو طرف رو و زیر شیشه دمای بسیار سرد به آن دمیده می شود و  اصطلاحا شوک حرارتی می بیند. در اثر این عملیات مرکز شیشه همچنان دارای مولکول های متحرک در اثر گرمای شدید است. اما سطوح آن به سرعت سرد می شود. و همین عمل باعث ایجاد تنش های مولکولی دائمی در مرکز آن شده و موجب استحکام بیشتر شیشه تا پنج برابر شیشه های معمولی می گردد.

کوره سکوریت

برای عملیات نرم کردن شیشه از دو نوع کوره استفاده می شود که به نام های کوره های کانوکشن و کوره های المنتال معروف هستند.

در کوره های المنتال عملیات انتقال گرما به شیشه به وسیله المنت های مخصوص انجام می شود.

اما در کوره های کانوکشن که سیستم گران تری است، هوای داخل کوره به طور یکنواخت به اندازه دمای مورد نیاز گرم شده و حرارت را بطور یکنواخت به تمام جرم شیشه منتقل می کند. در نتیجه،  سکوریت یکدست تر و بهتری بر شیشه انجام خواهد گرفت.

مزایای شیشه سکوریت

اما در اثر این عملیات چه خواصی در این شیشه ایجاد خواهد شد؟

و آیا مراتب ایمنی مورد نظر سازندگان را در فضاهایی مانند بالکن های محصور را دارا خواهد بود؟

 

  • شیشه سکوریت در برابر شکستگی تا ۵ برابر مقاومت دارد.
  • این شیشه ها همچنین در برابر حرارت نیز مقاومتی به مراتب بیش از شیشه های عادی دارند.
  • اگر در اثر ضربه یا فشاری بیش از حد تحمل، این شیشه ها بشکنند، به قطعاتی تبدیل می شوند که لبه های صیقلی دارند و به همین خاطر خطر جراحات وارده بر انسان را بسیار کاهش می دهند.

با این اوصاف ، هم اکنون می توان دریافت که بهترین نوع شیشه برای استفاده در تکنولوژی بالکن شیشه ای ، همین شیشه سکوریت است که به شیشه نشکن نیز معروف است. چرا که در صورت استفاده از شیشه سکوریت بالکنی به جای شیشه معمولی میتوان از خطرات برخورد با انسان و شکستن و ایجاد جراحت تا پنج برابر سابق جلوگیری نمود و ایمنی را بالا برد.

شیشه های سکوریت تاشو چنان که گفته شد در مکانهای دیگری که شاید بیش از بالکن محل رفت و آمد انسان و در معرض خطر باشد نیز کاربرد داشته و با ایمنی بالایی که دارد به خوبی پاسخگوی نیاز همزمان به دید وسیع نسبت به محیط اطراف و حفظ افراد از خطر شکستن شیشه خواهد بود.

منبع : شیشه بالکن آریان جام

شیشه سکوریت یا نشکن

شیشه سکوریت یا نشکن

شیشه بالکن از شیشه های سکوریت ۸ میلی و یا ۱۰ میلی تهیه می شود.
شیشه های سکوریت در کوره های مخصوص المنتال و کانوکشن ، حرارت دیده و سپس با علیات سرد سازی سریع، دارای مقاومتی پنج برابری در برابر ضربه شده اند.
این شیشه های را می توان در انواع مختلفی تهیه کرد.
البته باید توجه داشت که کل عملیات اندازه گیری، برش و تولید بالکن شیشه ای باید قبل از عملیات سکوریت کردن شیشه ها و رفتن به داخل کوره و انجام فرآیند حرارت و شوک حرارتی انجام پذیرد. چرا که شیشه های سکوریت ، قابلیت این را ندارند که بر روی آنها ، برش انجام گیرد.
در عین حال باید گفت که عملا بیشتر انواع فعالیتهایی که به منظور زیبا سازی یا بیشتر کردن وجه دکوراتیو این شیشه های بر روی آنها انجام می گیرد نیز باید قبل از عملیات سکوریت شدن، انجام شود. در مقابل گروه دیگری از این نوع فرایند ها نیز هستند که باید بعد از عملیات سکوریت کردن شیشه ها انجام شود.
و اما انواع کار های مختلفی که می شود بر روی شیشه ها قبل از سکوریت شدن و بعد از سکوریت شدن انجام داد کدام ها هستند؟

عملیات قبل از سکوریت

  • برش زدن
    هر گونه برش ، باید قبل از سکوریت کردن شیشه ها انجام گیرد . چرا که بعد از سکوریت شدن، دیگر امکان انجام برش ، بر روی شیشه های سکوریت (نشکن) وجود ندارد.
  • رفلکس کردن
    برای رفلکس کردن شیشه ها نیز باید قبل از فرایند سکوریت کردن، اقدام کرد.
  • چاپ روی شیشه
    انجام هر نوع چاپ بر روی شیشه های سکوریت از جمله عملیاتی است که باید پیش از انجام فرآیند سکوریت و شوک حرارتی وارد کردن به شیشه ها بر روی آنها انجام گیرد.
  • لعاب و لاک زدن روی شیشه
    لعاب و لاک خوردن شیشه مورد نظر نیز ، باید قبل از رفتن شیشه ها به داخل کوره و سکوریت شدن آنها انجام شود.

و اما برخی از فرآیند های دیگر نیز وجود دارد که باید بعد از سکوریت شدن شیشه ها، روی شیشه ها انجام شود.

عملیات بعد از سکوریت

  • عملیات لمینت کردن
    این فرایند، خود یکی از راه های ایمن سازی مضاعف شیشه هاست که علاوه بر خواص شیشه های سکوریت، خاصیت این را نیز دارند که هنگام شکست، قطعات آن از یکدیگر جدا نشده و به اطراف پرتاب و پخش نشوند. این کار در نتیجه چسباندن لایه های مختلف شیشه به وسیله طلق های PVB ایجاد می گردد. در مواقعی که ایمنی بسیار بالایی مد نظر باشد، برای شیشه های میانی، از شیشه سکوریت شده استفاده می گردد. برای همین ، برای لمینت کردن شیشه ها، درصورتی که تصمیم بر استفاده از شیشه سکوریت باشد، باید عملیات سکوریت کردن، پیش از لمینت انجام پذبرد.
  • سند بلاست کردن شیشه
    در مواردی سفارش دهنده، بنا بر مقتضیات مکان مورد نظر خود، اعم از بالکن یا دیگر فضاهایی که از شیشه بالکنی یا شیشه سکوریت و حتی کابین دوش استفاده می شود، نوعی از شیشه مات شده را سفارش می دهد که از زیبایی و ظرافت بیشتری نسبت به دیگر انواع شیشه مات شده، برخوردار است. این نوع شیشه، شیشه سندبلاست شده نام دارد. که به وسیله دستگاه های خاصی انجام می شود. روند کار بدین صورت است که روی سطح شیشه سکوریت شده مورد نظر، شن های مخصوص این کار، با فشار مورد نیاز این تکنولوژی، توسط دستگاه مخصوص پاشیده می شود. بدین وسیله در  اثر خراش مختصری که این شن ها و فشار پاشیده شدن شان، بر روی سطح شیشه ایجاد می کنند، سطح نازکی از شیشه برداشته می شود و آن سطح، نوعی نمای مات مخصوص به خود پیدا می کند. برای ایجاد طرح با این روش، باید قبل از انجام عملیات شن پاشی، طرح مورد نظر به وسیله دستگاهی خاص، روی شیشه طراحی می شود. قسمت های مورد نظر ، که نیاز به مات شدن نداشته باشد، توسط لایه چسبی مخصوص ، پوشانده شده و سپس به دستگاه سند بلاست، سپرده می شود. پس از انجام عملیات شن پاشی برچسب ها برداشته شده و به صورت صاف وصیقلی باقی مانده و باقی سطح مات می شود.

     

    سندبلاست کردن شیشه

    در این روش نیز ، باید شیشه مورد نظر قبل از اینکه روی آن عملیات سند بلاست صورت گیرد ، فرایند سکوریت را طی کرده باشد.

    منبع : شیشه سکوریت تاشوی آریان جام

تماس با ما

آدرس دفتر مرکزی : تبریز، اول جاده تهران، حدفاصل تبادل امام علی (ع) و هتل مرمر، شرکت آریان جام

تلفن : 04133322322 

فکس : 04133271768

ایمیل : info@arianjam.com

ویژگی کابین دوش

ویژگی کابین دوش

بهداشت و سلامت، از مهمترین مسائل زندگی انسان ها بشمار میرود. داشتن خانه ای سالم و رعایت بهداشت شخصی، از مهمترین نیازهای هرکس می باشد. واقعیت این است که قسمت های مختلف خانه، نیازمند متد و روش نظافت خاص خود می باشد. ابزار و شوینده های مصرفی برای نقاط مختلف منزل نیز متفاوت است. اتاق نشیمن، سالن، آشپزخانه، راهروها و … همگی در بین قسمت هایی از خانه بشمار میروند که بندرت امکان کثیفی یکباره و آنی را دارند. اما در توالت ها و حمام ها وضعیت به این شکل نیست. این قسمت ها بصورت آنی و با هر بار استفاده کثیف و غیربهداشتی می شوند، لذا باید نسبت به بهداشت و نظافت و نحوه استفاده از آنها دقت و توجه ویژه ای داشته باشیم تا خللی به بهداشت عمومی محیط مان وارد نشود. البته در میان این دو بخش خصوصی منزل نیز ، حمام ها دارای اهمیت بیشتری هستند.

انسانها برای حفظ سلامتی خود می بایست بصورت منظم و زود به زود دوش گرفته و استحمام نمایند. هدف از دوش گرفتن و استحمام، دوری از میکروب ها و نظافت و بهداشت شخصی است. لذا نیازمند حمامی تمیز و بهداشتی هستیم که کابین دوش و دوردوشی این امر را تا حدود زیادی برایمان محقق می سازند. هدف از اجرای کابین دوش و دور دوشی در حمام ها و سرویس ها، عدم پاشیدن آب به اطراف و همچنین حفظ حریم خصوصی و شخصی انسانها در حد اعلا می باشد. درصورت بهره گیری از کابین دوش یا دور دوشی، در طول استحمام و نظافت شخصی، آب کثیف و غیربهداشتی به اطراف پاشیده نخواهد شد و همچنین بخار آب به سمت سقف هدایت خواهد شد، لذا محیط حمام مرتب و تمیز خواهد ماند.

باتوجه به اینکه نظافت و نگهداری کابین دوش ها خیلی آسان و راحت است لذا هر زمان می توان بصورت بهداشتی دوش گرفت و نظافت حمام را نیز حفظ کرد.

هنگامی که تصمیم به خرید و اجرای کابین دوش دارید، نیازمند بررسی خوب و کامل بازار و شرکتهای تولید کننده هستید، هم از نظر کیفیت قطعات و یراق مصرفی، هم از لحاظ گارانتی و خدمات پس از فروش  مناسب و هم از نظر قیمت !

متاسفانه در کشور ما به امر گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب و رضایتمندی مشتریان اهمیت و ارزش زیادی داده نمی شود. درحالیکه از مهمترین و اساسی ترین فاکتورهای هر محصول، پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن است.

پیشنهاد میکنیم که در هنگام خرید سیستم کابین دوش و دور دوشی به چند نکته حتما توجه داشته باشید تا هم خریدی درست انجام دهید و هم در زمان و انرژی صرفه جوئی نمایید:

  • ابعاد حمام و سرویس خیلی مهم است، لذا اینکه شما بتوانید سیستمی بصورت سفارشی و ویژه حمام خود سفارش داده و بسازید خیلی مهم است. کابین دوش های حاضری معمولا در سایز های ثابت می باشند که لزوما مناسب سایز و ابعاد حمام شما نخواهد بود.
  • به قطعاتی که در قسمت های متحرک کابین دوش و دور دوشی ها استفاده میشوند دقت بیشتری داشته باشیدتا از بهترین و باکیفیت ترین متریال باشد.
  • میزان ایزولاسیون و عدم درز آب و بخار، یکی دیگر از فاکتور های مهم در انتخاب کابین دوش و دور دوشی ها می باشد. البته بیشتر این درزگیری در هنگام نصب و توسط نصاب خبره و حرفه ای مورد توجه قرار می گیرد.
  • چسب، فتیل، گَسکِت و لاستیک های مورد استفاده در دور دوشی ها و کابین دوش ها هم حائز اهمیت زیادی هستند. در صورت استفاده از مصالح لاستیکی و درزگیری درجه ۲ و یا نا مناسب، سیستم کابین دوش شما به سرعت خراب شده و لاستیکها تغییر رنگ خواهند داد. همچنین این امر باعث عدم درزگیری مناسب نیز میگردد. لذا حتما دقت شود که از بهترین لاستیک ها و چسب ها استفاده گردد تا هم طول عمر کابین دوش و دوردوشی بیشتر شود و هم کیفیت بهره گیری از آن بالا باشد.
  • رنگ مورد استفاده در پروفیل ها و قسمت های آلومینیومی کابین دوش باید دارای کیفیتی باشد که در طول زمان تغییری نداشته باشد و یا خراب و کدر نشود.
  • حتما گارانتی و خدمات شرکت ارائه دهنده کابین دوش و دور دوشی را مورد بررسی و دقت قرار دهید تا در آینده با مشکلی مواجه نشوید.

برای خرید محصولی مناسب و کاربردی و همچنین احساس آرامش خاطر به دلیل اطمینان از خدمات پس از فروش مناسب، در کشورمان شرکت های مختلفی وجود دارند.

آریان جام به عنوان یکی از این برند ها و شرکت های مطرح و معتبر، باتجربه چندین ساله خود در زمینه پنجره ها و شیشه های ریلی و تاشو و با درک نیازهای مشتریان خود، خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی رضایت مشتری را ارائه می دهد.

محدوده محصولات آریان جام بسیار وسیع بوده و امکان انتخاب رنگ های مختلف پروفیل و قطعات و همچنین طرح ها و رنگهای مختلف شیشه و سندبلاست را به مشتریان خود می دهد. همچنین آریان جام در زمینه فروش شیشه بالکن، یراق شیشه بالکن، جام ویترین فروشگاهی نیز فعالیت های گسترده ای دارد.

مرجع: کابین دوش آریان جام

از بالکن تا شیشه بالکن

از بالکن تا شیشه بالکن

سالیان دراز ایوان ها و تراس های بزرگ، یکی از اِلِمان های اصلی و جدایی ناپذیر معماری سنتی ایرانی بوده است. سرسراهای بزرگ، منتهی به تراسی عریض با ستونهایی با سطح مقطع دایره ای در جلوی ایوان با دید به حیاط بزرگ با باغچه ها و حوض وسط آن. این نوع ایوان ها در آن سالها و با مدنظر گرفتن وجود حیاط های بزرگ، امری تجملی و باعث ایجاد ابهت و زیبایی ساختمان ها بود.

 خانه بهنام

در گذر زمان و با تغییر شرایط و نحوه زندگی، ازجمله افزایش جمعیت و کاهش ابعاد و متراژ منازل و وقوع پدیده برج سازی و آپارتمان نشینی و بهره گیری حداکثری از زمین، عملا باعث کوچک تر شدن و گاها حذف و کاهش اهمیت حیاط و دسترسی به فضای آزاد خصوصی در منازل شد. در این وضعیت، تنها راه داشتن فضای آزاد خصوصی و بهره گیری از منظره و هوای بیرون در آپارتمان ها، محدود به بالکن های کوچک و یا گاها بزرگ شد.

این بالکن ها که عملا جای خالی حیاط های قدیمی را برای ساکنین پر می کند دارای مزایا و محاسنی ذاتی است.از جمله اینکه صرفا به داخل منزل متصل است و امکان ارتباط فیزیکی و رفت آمد به محیط بیرون ندارد.مهمترین راه تهویه منزل است، نظافت آن نسبتا سخت است. مخصوصا در فصول سرد و شرایط برف و باران.از بیرون امکان دید و ایجاد مزاحمت برای ساکنین وجود دارد و همچنین در اکثر موارد مجرایی برای نفوذ ناخواسته به داخل منزل و به مخاطره افتادن امنیت خانه محسوب می شود. همچنین در فصول سرد سال و مخصوصا مناطق سردسیر امکان بهره گیری و استفاده از بالکن ها خیلی سخت است.

لذا نیاز به نوعی پوشش به شدت احساس می شد. این پوشش می بایست ایرادات ذکر شده را برطرف میکرد درحالیکه به مفهوم و وجه التزام بالکن ها نیز خدشه ای وارد نمی شد. پوشش هایی از قبیل حصیر، پارچه برزنتی یا نایلونی، نرده کشی، شیشه ثابت، پنجره های آهنی، آلومینیومی و یا upvc و ….

اینگونه پوشش ها برخی از اهداف و نیاز ها را بصورت ناقص تامین می کردند اما بالکن عملا از حالت و مفهوم اصلی خود فاصله می گرفت.نظافت آن ها سخت و گاها غیر ممکن بود. مانع دید و بهره مندی ساکنین از مناظر و ویوی بیرون را موجب میشد. و مهمتر از همه اینها، نمای ساختمان ها را به شدت خراب و زشت می کرد.

شیشه بالکن چیست؟

در این حالت متخصصین و طراحان اروپایی سیستمی را طراحی و اجرا کردند که اولا ویژه پوشش بالکنها طراحی شده بود و ثانیا همه آن ایرادات و مشکلات راه حل های قبلی را تا حدود بسیار زیادی حل می نمود.

نظافت و نگهداری آن راحت و کاملا بی خطر بوده و ایزولاسیون کامل را تامین کرد. با این سیستم در فصول گرم سال بالکن، به معنای واقعی کلمه “بالکن” می شود و درفصول سرد نیز محیطی مطبوع و آرامش بخش با امکان بهره مندی از مناظر بیرون و همچنین نگهداری گل ها و گیاهان و یا استفاده بعنوان حیاط خلوتی کاربرد پیدا می کند.

این سیستم که به نام های “شیشه بالکن” ، “بالکن شیشه ای” ، “جام بالکن” …. شناخته می شود در سال ۱۳۸۷ وارد کشور عزیزمان ایران شد.

سیستم شیشه بالکن، بهترین راه خلق بالکنی زیبا و کاربردی در منزل و محل کار می باشد. در شرایط آب و هوای مناسب، بالکن شیشه ای منزل یا محل کار را باز کرده و همانند بالکنی بدون حفاظ و مانع، از مناظر و محل خود بهره مند می شوید.

شیشه بالکن، محل شما را در برابر باد، برف، باران، گردو خاک، شرایط آب و هوایی نامناسب، ریزگرد ها و هرگونه تهدید نفوذ به داخل از محیط بیرون محافظت می نماید.

شیشه بالکن های تولیدی آریان جام به مدت ۳ سال گارانتی می باشد. پروفیل های مصرفی آریان جام توسط غول صنعت آلومینیوم ترکیه (شرکت لورنزو) تولید می شود. همچنین یراق شیشه بالکن مصرفی نیز توسط شرکت های معروف ترکیه از جمله ماکرووین و اِلیز تامین می گردد.

آریان جام با بهره گیری از مدل مدیریتی نوین خود، محصولاتی با بهترین کیفیت ممکن و کمترین هزینه برای مشتریانش ارائه می دهد. از سوی دیگر با بهره گیری از شبکه گسترده نمایندگان فروش و نصب خود در اقصی نقاط کشور، هزینه حمل و نقل را کاسته و خدمات در خور به مشتریان خود ارائه می دهد.

شیشه بالکن های آریان جام در دو سری شیشه بالکن کلاسیک و شیشه بالکن گُلد با بهره گیری از جدید ترین تکنولوژی های روز اروپا تولید و نصب می گردد.

شیشه بالکن سری کلاسیک یا اکونومی آریان جام، با پروفیل ها و یراق آلات تولید داخل و بهترین متریال و قیمت مناسب و رقابتی ارائه می گردد.

این سری با پروفیل های به رنگ سفید کوره ای و نقره ای آنادایز و یراق آلات مشکی درجه یک ارائه گردیده است.

مزیت مهم شیشه بالکن کلاسیک (اکونومی) آریان جام، قیمت مناسبتر و کیفیت بالای آن است.

اما پروفیل ها و یراق آلات سری گلد آریان جام تماما وارداتی از کشور ترکیه می باشد.پروفیل های سری گلد در ۵ رنگ ارائه گردیده است : سفید کوره ای، نقره ای آنادایز مات، شامپاینی آنادایز براق، طلایی آنادایز براق و طرح چوب کوره ای.

همچنین یراق آلات مصرفی سری گلد آریان جام به رنگ طوسی (نقره ای) می باشد.

مهمترین مزیت شیشه بالکن سری گلد آریان جام، حرکت روان و راحت شیشه ها و همچنین کیفیت بالای پروفیل ها و یراق آلات آن است.

در هر دو سری کلاسیک و گلد آریان جام از شیشه های فلوت ۸ میلی سکوریت درجه یک ایرانی استفاده میگردد.البته در سری کلاسیک برای سیستم های با ارتفاع بیشتر از ۲۲۰ سانتیمتر، امکان بهره گیری و استفاده از شیشه ۱۰ میلی سکوریت نیز مقدور است. اما در کل از لحاظ استحکام و کارایی شیشه های ۸ میلی و ۱۰ میلی تفاوت چندانی با هم ندارند. علاوه بر اینکه شیشه های ۸ میلی به سبب وزن کمتر، حرکتی روان تر از شیشه های سنگین تر دارند.

آریان جام با تولید و نصب انواع کابین دوش و شیشه بالکن آماده ارائه خدمات به تمامی هموطنان عزیز می باشد و الویت اول آریان جام اصول مشتری مداری و بهترین کیفیت در ارائه خدمات می باشد.

مرجع : شیشه بالکن آریان جام