کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

شیشه بالکن ، کابین دوش ، جداکننده حمام ، جام ویترین فروشگاهی
کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

کابین دوش ، بالکن شیشه ای آریان جام

شیشه بالکن ، کابین دوش ، جداکننده حمام ، جام ویترین فروشگاهی

مزایای کابین دوش

انواع دوش کابین و مزایای کابین دوش

چرا کابین دوش؟

اگر پاسخ شما به هر یک از سوالات زیر «بله» است، پیشنهاد می‏کنیم حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  • آیا به نظرتان فضای حمام خانه‏ ی شما قدیمی شده ولی بودجه و وقت کافی برای بازسازی آن ندارید؟
  • آیا از شکل و شمایل و دکور حمام خود خسته شده‏ اید و نیاز به ایجاد تنوعی اساسی در آن، با حداقل هزینه در حداقل زمان و ممکن دارید؟
  • آیا در و دیوار حمام تان به فواصل زمانی کوتاه رسوب و جرم می‏گیرد و از نظافت زود به زود آن خسته شده‏ اید؟
  • آیا مجزا نبودن حمام از سرویس بهداشتی در منزلتان شما را دچار مشکلاتی کرده است؟
  • آیا دوست دارید هر از گاهی از لذت جت‏های ماساژور جکوزی برای آرامش در خانه‏ ی خودتان بهره ببرید ولی امکان داشتن جکوزی در منزل را ندارید؟
  • آیا جزء علاقمندان به شناخت محصولات مدرن و جدید مرتبط با معماری و ساخت و هستید؟

اگر جزء آن دسته از خوانندگان محترمی هستید که حداقل به یکی از سوالات مطرح شده در بالا پاسخ مثبت داده‏ اید خوب است با محصولی به نام «کابین‏ دوش» که گاهی «دوردوشی» نیز نامیده می‏شود بیشتر آشنا شوید.

کابین‏ دوش در یک تعریف ساده، اتاقک و فضایی شیشه ‏ای یا طلقی است که دوش حمام را محصور نموده و آن را از بقیه‏ ی فضای حمام یا سرویس بهداشتی مجزا می‏کند. ضمن این که قابلیت افزودن امکاناتی همچون سکوی استراحت، جت‏های ماساژور، زیردوشی یا وان، ماساژور پا، دوش سقفی و دستی، سیستم روشنایی، و … را نیز داراست.

انوع دوش کابین

  1. دوش کابین تولیدشده در کارخانه(کابین دوش حاضری):

این کابین‏ دوش‏ ها که تنها نیاز به خریداری و سپس نصب توسط نصاب دارند، یکی از محصولات کارخانجاتی هستند که تجهیزاتی مانند وان، سونا، جکوزی و…  را تولید می‏کنند. این کارخانجات می‏توانند کابین‏ دوش‏ها را در انواع و رد‏ه‏ های مختلفی، از ساده تا بسیار پیشرفته و به اصطلاح فول‏ آپشن و حتی سفارشی، تولید و به بازار عرضه کنند.

کارخانجات برای تولید کابین‏ دوش آماده از مواد و متریال‏ هایی با کیفیت‏ های متفاوت استفاده می‏ کنند که بالطبع با قیمت آن‏ها نسبت مستقیم دارد.

در یک دسته‏ بندی خیلی کلی، می‏توان برای نوع بدنه‏ ی کابین‏ دوش‏ه ای کارخانه ‏ای، دو نوع شیشه‏ ای و طلقی را نام برد. اما از لحاظ ابعاد، اشکال و امکانات (آپشن ‏ها)، تنوع گسترده و زیادی دارند. مثلا علاوه بر ابعاد و ارتفاع‏های مختلفی که دارند، به اشکال گوناگونی مانند گرد، سه‏ گوش، مستطیلی، و… در بازار به چشم می‏خورند. به جهت امکانات موجود نیز بعضی به ساده ترین شکل ممکن فقط یک دوش دارند و بقیه با درجات مختلف پیشرفته ‏تر هستند. همان طور که در مقدمه نیز گفتیم، دوش‏ های دستی و سقفی و چندحالته، جکوزی و جت‏های ماساژور، ماساژور پا،‌ سیستم تهویه ‏ی هوا، سیستم‏های روشنایی و نورپردازی، سیستم‏های صوتی و تصویری، و… آپشن‏هایی هستند که انواع پیشرفته ‏تر کابین ‏دوش از آن‏ها برخوردار هستند.

  1. دور دوشی (کابین دوش سفارشی بدون تجهیزات داخلی) :

شاید بتوان گفت که این نوع از کابین‏ دوش زمانی به کار می ‏آید که بیشتر مسئله ‏ی مقرون به صرفه بودن مد نظر خریدار باشد و یا برای نصب کابین‏ دوش‏های کارخانه ‏ای با محدودیت‏ هایی مثل کمبود و یا نامناسب بودن فضا مواجه باشیم که این خود از مزایای کابین ‏دوش‏ های سفارشی یا دور دوشی ها به شمار می‏آید، زیرا اگر کابین ‏دوش‏ های سفارشی به بازار نمی ‏آمدند بسیاری از منازل که قابلیت نصب کابین ‏دوش کارخانه ‏ای را ندارند و یا حتی خانواده‏ هایی که خرید نوع کارخانه‏ای برایشان مقرون به صرفه نیست، از مزایای استفاده از کابین ‏دوش محروم می‏ ماندند.

دور دوشی آریان جام

این نوع از کابین‏ دوش نیز مانند کابین‏ دوش‏ های کارخانه‏ای به لحاظ ابعاد و اشکال و مواد و متریال متنوع بوده و با کیفیت‏های مختلفی تولید می ‏شوند اما به نسبت نوع تولیدشده در کارخانه، قابلیت دارا بودن امکانات جانبی دیگر را کمتر دارند.

کابین‏ دوش‏ های شیشه سکوریتی و یا طلقی ریلی، لولایی، فریم‏لس (بدون فریم) را می‏توان نمونه ‏هایی از کابین ‏دوش‏ های سفارشی (دور دوشی) به شمار آورد. به عنوان مثال کابین ‏دوش‏ های فریم لس حتی کف حمام و بدون زیردوشی نیز قابل نصب هستند.

مزایای کابین دوش (دور دوشی)

  • مجزا کردن دوش از سایر قسمت‏های سرویس بهداشتی؛
  • فراهم آمدن محیطی به مراتب بهداشتی و تمیزتر در حمام از طریق ممانعت و کاهش ایجاد رسوب و جرم و در نتیجه کاهش آلودگی در سرویس بهداشتی؛
  • به تعویق افتادن فرسودگی کف، در و دیوار و شیرآلات سرویس بهداشتی از طریق کاهش ایجاد رسوب و جرم؛
  • زیباسازی و ایجاد تنوع در محیط سرویس بهداشتی؛
  • کاهش و بهینه‏ سازی مصرف انرژی در فصول سرد؛
  • ایجاد محیطی لذت‏بخش و آرام هنگام استحمام؛
  • بهینه‏ سازی فضا در منازل با متراژ پایین؛

منبع مطلب : مزایای کابین دوش

علت استفاده از کابین دوش

علت استفاده از کابین دوش

در این مورد که آدم ها در هر کجای دنیا که زندگی کنند و با هر زبانی که صحبت کنند به طور مشترک به دنبال زیبایی محیط اطراف خود هستند شکی نیست. امروزه زیباسازی و ایجاد فضایی دلپذیر در خانه ها از پذیرایی و نشیمن فراتر رفته و به آشپزخانه ها، اتاق ها، راهروها و البته حمام ها رسیده. در طول زمان اِلمان های زیادی برای ایجاد محیطی دکوراتیو توسط انسان ها مورد استفاده قرار گرفته اند: سنگ، سرامیک، سفال و شیشه جز مصنوعات شناخته شده ای هستند که از آثار باستانی چندهزارساله تا به امروز همه جا مشاهده می کنیم. حال مشاهده کاشی های سرامیکی و یا نماهای سنگی در حمام خانه ها را احتمالا همه دیده ایم اما نظر شما درباره کاربرد شیشه در حمام ها چیست؟

به آنها کابین دوش می گویند، اتاقک های کوچک ساده و یا مدرن شیشه ای که فضای اطراف دوش را از سایر محیط حمام جدا می کنند. دوش کابین در نگاه اول زیبایی خود را به رخ می کشند. زیبایی که با وجود نماهای سرامیکی و نورپردازی اصولی تکمیل می شود. اما کاربرد کابین دوش ها به همین جا خلاصه نمی شود. زیبایی حتی نیمی از چیزی که در رابطه با کاربرد این محصول وجود دارد هم نیست. در هتل و یا سوئیت هایی که سرویس بهداشتی مشترک با حمام دارند وجود آب در کف حمام چندان مطلوب به نظر نمی رسد، علاوه بر اینکه به دلیل پوشش سرامیکی کف حمام ها وجود آب گاه موجب لیز خورد افراد نیز می شود. همچنین وجود رطوبت و لکه های خشک شده آب که بالافاصله پس از هر استحمام به در و دیوار حمام باقی می ماند هم از دیگر مواردی است که گاهی شما را آزار می دهد. کابین دوش ها عملا تمام این مشکلات را رفع می کنند. این اتاقک های شیشه ای به دلیل وجود فضایی که در اطراف دوش ایجاد می کنند مانع از عبور قطرات ریز آب و رطوبت به سایر فضای حمام می شوند، از این گذشته کاهش رطوبت در فضای حمام موجب کاهش پوسیدگی درب حمام ها نیز می شوند.

با توجه به این که کابین دوش ها در شکل و ابعاد مختلفی ساخته می شوند می توان آنها را در هر حمامی نصب کرد. شکل هایی مانند سه گوش، نیم دایره و مربعی هر یک می توانند در موقعیت های مختلفی در حمام نصب شوند.

دیواره کابین دوش ها امروزه علاوه بر شیشه سکوریت از پلکسی گلاس (طلق) نیز ساخته می شود. اما معمولا نمونه های ساخته شده از شیشه نشکن(سکوریت) کیفیت بهتری دارند زیرا حرارت ناشی از بخار آب را بیشتر در خود نگاه می دارند. به طورکلی هر چه ضخامت شیشه های به کار رفته در کابین دوش ها بیشتر باشد کیفیت بالاتری مورد انتظار است. شیشه های به کار رفته در این کابین ها از نوع سکوریت با ضخامت 6 یا 8 و یا 10 میلی متر هستند. پس چندان نباید نگران خطرات احتمالی ناشی از خرد شدن این شیشه ها بود. شیشه های سکوریت در برابر ضربات مقاومت بالایی از خود نشان می دهند و حتی اگر بر اثر ضربه ای شکسته شوند نیز به قطعاتی بسیار ریز و بدون قابلیت برندگی تبدیل می شوند. کابین دوش های شیشه ای به دو گونه فریم لس (بدون قاب) و با قاب نگهدارنده تولید می شوند. قاب های به کار رفته در کابین ها از جنس کروم یا پلاستیک فشرده با رنگ نقره ای هستند اما می توان از محصولات با کیفیت تر مانند فریم های آلومینیومی و استیل نیز استفاده کرد.

همچنین می توان کابین دوش ها را بر اساس امکاناتی که در آنها وجود دارد نیز تقسیم بندی نمود. این تقسیم بندی موجب می شود تا کابین دوش ها تنها یک محصول لوکس به حساب نیایند و امکان خرید آنها با هر میزان بودجه نیز وجود داشته باشد. کابین دوش های ساده تنها از یک دوش سقفی و دستی و چهار دیواره شیشه ای در اطراف آنها تشکیل می شوند. این کابین ها فاقد نورپردازی و امکانات رفاهی هستند. در نمونه های با قیمت بالاتر کابین دوش ها دارای نورپردازی LED در سقف و در پشت شیشه ها و همچنین پانل های اکلریک نیز می شوند. علاوه بر این در مدل های لوکس تجهیزاتی مانند رادیو، تلفن، پخش کننده موسیقی همراه با ورودی USB، ماساژور پا و کمر نیز مشاهده خواهید کرد.

یراق آلات و پروفیل های آلومینیومی به کار رفته در کابین دوش های تولیدی آریان جام از مواد ضد زنگ و ضد پوسیدگی و خش ساخته می شوند و در برابر اکسیداسیون ناشی از رطوبت بخار آب نیز مقاومند.

کابین دوش آریان جام

اثر گلخانه ای بالکن شیشه ای در بالکن

امروزه با گسترش صنعت ساخت و ساز مصالح نوین و پیشرفته زیادی نیز وارد این عرصه شده اند که تاثیر خوبی در بهینه سازی انرژی و زیباسازی محیط دارند. از جمله به روز ترین پدیده های معماری پوشش دیوارها با شیشه است که امکان جمع شدن برای فضاهای باز ساختمان را نیز فراهم می کند. این امکان جدید تحت عنوان بالکن شیشه ای تاشو در بین مردم شناخته شده است.

شیشه ای تاشو در چهار فصل سال به شما امکان استفاده بهینه از فضا را می دهد.

طراحی بالکن شیشه ای به گونه ای است که می توانید در صورت مساعد بودن هوا تمامی شیشه ها یا قسمتی از آن ها را جمع کنید و در ایام سرد سال تمامی آن را بسته نگهدارید و از تماشای محیط بیرون لذت ببرید. در ساخت این محصول از شیشه سکوریت ۸ میلی متری نشکن و درزگیرهای پلاستیکی یا آلومینیومیاستفاده شده است. این سیستم به طور تقریبی ۱۰۰ درصد عایق نفوذ گرد و غبار و برف و باران به داخل است. نسبت عایق حرارتی و صوتی بودن آن نیز ۸۰ درصدمی باشد. به راحتی می توان کار نظافت سطح خارجی شیشه ها را انجام داد چرا که شیشه ها بدون هیچ محدودیتی به داخل بالکن چرخانده می شوند. بهره گیری از پروفیل های آلومینیوم با آلیاژ مقاوم مشکل زنگ زدگی و خوردگی و هم چنین دِفُرمه شدن در تغییرات دما را از بین برده است.

کاربرد شیشه بالکن

این محصول جهت استفاده در بالکن ها، آلاچیق ها، گلخانه، رستوران، ورودی نمایشگاه ها، پوشش های دور استخر، پارکینگ، سالن های همایش و کلیه فضاهای باز طراحی شده است. هم چنین می توان به عنوان پارتیشن نیز مورد استفاده قرار داد.

مزایای استفاده از بالکن شیشه ای تاشو یا همان پارتیشن شیشه ای متحرک

 _ایجاد نمایی یکدست بدون هیچ ستون یا مانع دیدی با هر طولی که باشد.

_استفاده مفید از فضا در طول چهار فصل سال

_ عایق مناسب در برابر برف و باران و… جلوگیری از ورود حشرات موذی به داخل خانه

_ امکان شست و شوی آسان شیشه ها هم از داخل و هم از خارج

ویژگی های تراس شیشه ای

این محصول برای هر شکل بالکنی قابلیت اجرا دارد. می توان با توجه به نوع ساختمان و طرح آن تراس شیشه ای را به شکل های گرد، سهمی و زاویه دار اجرا کرد.

انواع مختلف بالکن (تراس) شیشه ای

این محصول در دو نوع قاب آلومینیومی و بدون قاب (فریم لس) تولید و ساخته می شود.

اثر گلخانه ای بالکن شیشه ای در بالکن

همان طور در بخش کاربری های بالکن شیشه ای گفته شد یکی از کاربرد های این محصول برای گلخانه ها است.

به طور کلی گلخانه فضایی برای کشت گیاهان محسوب می شود که توسط پوشش هایی شفاف احاطه شده است. پوشش گلخانه ها موجب به وجود آمدن اثر گلخانه ای و محبوس شدن انرژی خورشید می شود. یک گلخانه مناسب گیاهان را از سرمای طاقت فرسای زمستان و گرمای زیاد تابستان حفظ می کند.هر کدام از گیاهان برای رشد خود به شرایط ویژه ای از جمله شدت نور، دمای روزانه، دمای شبانه، رطوبت نسبی هوا و خاک  نیاز دارند که در گلخانه باید به این شرایط توجه گردد. جهت پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و درطول سال باید شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت زا نظیر باد، طوفان‌های ویرانگر، سرما و یخبندان و… در گلخانه را به شکل مطلوبی در نظر بگیریم. امروز نیاز روز افزون بازار به گل های زینتی و دارویی و تجاری اهمیت گلخانه را به صورت چشم گیری بالابرده است و با سرمایه گذاری مناسب در این زمینه می توان به درآمد خوبی رسید.

امروزه افراد زیادی علاقه مند به پرورش گل وگیاه در منزل و بخصوص در بالکن خانه شان هستند؛ اما شرایط نگهداری از گیاهان در همه فصول سال در بالکن میسر نیست و تنها راه حل آن به کارگیری شیشه بالکن تاشو در تراس است که بتوان محلی کوچک و شبیه گلخانه را ایجاد کرد و به پرورش گل ها پرداخت. بالکن های شیشه ای در ساخت گلخانه ها بسیار مفید و سودمند هستند و با ویژگی های منحصر به فرد خود اثر گلخانه ای و شرایط ایده آلی برای گیاهان فراهم می کنند. پس برای این که از بالکنی زیبا و از گل هایی سرزنده و زیبا برخودار باشید از بالکن شیشه ای در تراس خانه خود غافل نشوید.

جهت مشاوره فنی با تیم آریان جام می توانید تماس حاصل فرمایید.

منبع مطلب : شیشه بالکن آریان جام